www.rinunim.co.il


Deprecated: Function split() is deprecated in /home/rinunimc/public_html/PrintArticle.php on line 64
חל גידול חד של עלייה בצריכה של טחינה גולמית מבית חברת 'אחוה'. צילום: דרור קליש
תוצאות הסגר בגלל הקורונה היתה שאנשים החלו יותר לאכול בבית וגם לצרוך מזון בסיסי והרבה טחינה גולמית של 'אחוה'. למען הדיוק נמכרו שני מיליון יחידה של טחינה גולמית רגילה ומלאה של 'אחוה'
טחינה גולמית רגילה ומלאה 'אחוה'. צילום: דרור קליש
2 מיליון יחידות של טחינה גולמית רגילה ומלאה של חברת "אחוה" נמכרו בחודשים מרץ – מאי, זינוק של 55% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שחלפה. בניגוד לעליות מחיר של מוצרי מזון בעקבות משבר הקורונה יצאה 'אחוה' במבצעים מיוחדים על טחינה גולמית, מוצרי מאפה וסירופ לשתייה.

משבר הקורונה הביא לעלייה ניכרת בצריכה של מוצרי מזון, בעקבות הסגר, סגירת בתי הקפה והמסעדות, ביטול החופשות בחו'ל, המעבר לעבודה מהבית ואף הפיטורין. שוק המזון רשם בחודש מרץ את אחד משיאיו, עם היקף מכירות של כ- 3.8 מיליארד שקלים. חברת "אחוה", יצרנית הטחינה, חלוה ומוצרי מאפה, מדווחת על זינוק חד בצריכה של טחינה גולמית מאז פרוץ המשבר, המסתכם במכר של מיליוני יחידות. בין החודשים מרץ – מאי 2020, מכרה חברת 'אחוה' מעל ל- 1.2 מיליון יחידות טחינה גולמית רגילה באריזת 500 גרם, לעומת כ- 720,000 יחידות בתקופה המקבילה אשתקד.

-550,000 יחידות של טחינה גולמית משומשום מלא 500 גרם נמכרו בתקופה זו, לעומת כ-466,000 בין החודשים מרץ – מאי 2019. בסך הכל מכרה אחוה כ-2 מיליון יחידות מאז פרוץ הקורונה בחודש מרץ ועד לסוף מאי, כשהמכר בשלושת החודשים שקדמו לקורונה, דצמבר – פברואר, מכרה החברה כ- 1.1 מיליון יחידות בלבד, גידול של 55% בעקבות המשבר.

לאחרונה הודיעה 'אחוה' על מבצעי הנחות על מוצרי טחינה ודברי מאפה בעקבות הקורונה, שיימשכו עד לסוף הקיץ. טחינה גולמית של 'אחוה', רגילה ומלאה במשקל 500 גרם, במחיר של 8-10 ₪ בלבד (לעומת כ- 13 ₪ למוצרי טחינה), רוגעלך בטעם שוקולד, קינמון ושוקו-וניל באריזת 400 גרם, יימכר ב- 6-8 ₪ בלבד (לעומת 10 ₪ ליחידה). בנוסף, מורידה "אחוה" באופן דרמטי את מחיר הסירופ לשתייה המועשר בוויטמינים בבקבוק 1 ליטר, בשיעור של כ-25% והוא יימכר בכ-7 ש'ח בלבד (לעומת כ- 12 ש'ח לבקבוקי סירופ דומים של מגוון החברות). סירופ לשתייה של "אחוה" מוצע בטעמי ענבים, פטל ואננס, הוא מועשר בוויטמינים ומכיל צבעי מאכל טבעיים.

לדברי יובל מלאך סמנכ'ל השיווק והמכירות של 'אחוה': 'בניגוד לעליות המחיר של מוצרי מזון שאנו רואים בכל הקטגוריות, המטרה שלנו היא להקל על הוצאות המזון של הצרכן ולהנגיש את המוצרים במחיר מוזל. משבר הקורונה טרם חלף והמפעל ממשיך להתנהל במתכונת חירום. "מאז ומתמיד המדיניות של אחוה היא לספק מוצרי מזון איכותיים במחיר השווה לכל נפש, ובטח שנמשיך לעשות זאת כעת, כשהמשק במשבר ואנשים רבים מתמודדים עם קושי כלכלי ואבטלה'.

הדפסה            חזרה לידיעה