שנה לפוסט שטלטל את המדינה והוביל להקמת 'מטה שירות חרבות ברזל':700 משפחות שכולות, 380 מתנדבים, ומוקד אחד

המטה הוקם במסגרת 'ברנז'ת מנהלי השירות בישראל' בשיתוף החברות: שטראוס מים, CEMAX, עמותת מחווה ויד לבנים, ובניהול חולי רז. כל הפעילות במטה מתבצעת בהתנדבות מלאה

פורסם ב: 09/01/2025 13:13

קציני השירות המתנדבים בכנס ציון שנה ל'מטה שירות חרבות ברזל'
בשנה שחלפה מאז הוקם, "מטה שירות חרבות ברזל", המטה סיפק סיוע לכ-700 משפחות שכולות המתמודדות עם מינהלות ואתגרים בירוקרטיים מורכבים, הנובעים מהמצב הרגיש והכואב של אובדן בני משפחתם. האתגרים הללו, הכוללים התמודדות עם גופים שונים כמו בנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח, חברות הסלולאר, עיריות, אוניברסיטאות, קופות חולים, משרדי ממשלה וגופים שונים כגון רשות המיסים והביטוח הלאומי, הופכים למכבידים במיוחד בשל המצב הנפשי הקשה של המשפחות.

זאת במיוחד לאור העובדה שמדובר לרוב בהרוגים צעירים שחייהם נגדעו, שמשאירים מאחוריהם הורים, אלמנות, אחים וילדים שביום אחד חרב עליהם עולמם. בעזרת 380 מתנדבים ומעל ל-250 ארגונים, בהם נציגי שרות שרובם מנהלים, מכלל המגזרים, ומוקד אחד, מצליח המטה להוות גורם מקשר בין המשפחות לבין החברות והארגונים. המטה בניהול חולי רז ובעזרת חברות כמו שטראוס מים, CEMAX, עמותת מחווה ועוד, דואג לוודא שהמשפחות מקבלות שירות מהיר ויעיל, ובעיקר - אישי ורגיש, המותאם לצרכיהן. כך, בעיות נפתרות במהירות רבה ועם מינימום טרחה למשפחה, מה שמקל משמעותית על המשפחות ברגעים הקשים ביותר.


גלית, אלמנתו של רס'ר במיל' אלקנה ויזל שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, מתארת את הרגע שבו קיבלה שיחת טלפון מהבנקאי שלה במהלך השבעה, כשהיא בוכה וללא גישה לחשבונות הבנק או סיסמאותיהם: 'לא ידעתי מאיפה להתחיל", היא משתפת. ג'ודי, אמא של רון אפרימי קצין הנדסה קרבית, בן 26 בנופלו, מתארת כיצד העירייה דרשה חוב של 6.25 שקלים מספר ימים לאחר השבעה. שי, אביו של עידו טסטה לוחם גבעתי שנפל בקרב, בן 19 בנופלו, מוסיף: "מצאתי את עצמי מסביר לבנקים ולמוסדות שוב ושוב מי אני ומה קרה, וכל שיחה הייתה קשה מנשוא. בזכות המטה, כבר למחרת חזרו אלי מכל הארגונים ונחסכו ממני כל הבירוקרטיה, אי הנעימויות ובזבוז האנרגיה'.

בחודש דצמבר 2023, שרון אשל, אמא של רוני אשל ז'ל, התצפיתנית שנרצחה במוצב נחל עוז במהלך השבת השחורה, פרסמה פוסט מטלטל בקבוצת הפייסבוק הסגורה "ברנז'ה מנהלי השירות בפייסבוק" וביקשה "בבקשה אל תשלחו מכתבים, בשבילכם זה רק מכתב, בשבילנו זו התרסקות כואבת". בפוסט, חשפה שרון את הכאב והקשיים של משפחות שכולות, שמתמודדות עם מכתבים בירוקרטיים קרים ותהליכים מנהלתיים מכבידים בזמן שאין להם אנרגיות וכוחות נפשי לטפל בכך. הפוסט עורר הדים רבים בקהילת מנהלי השירות בישראל, הכוללת אלפי מנהלים בכירים מארגוני השירות המובילים בארץ, שהתאחדו ונרתמו להקים את "מטה שירות חרבות ברזל".

המטה נבנה במהירות מתוך תחושת שליחות, ומוביל שינוי יסודי בדרך שבה משפחות שכולות מקבלות מענה מגופים פרטיים, ציבוריים וממשלתיים. בין החברות המרכזיות במיזם שחברו בהתנדבות: שטראוס מים, שמספקת את שירותי המשרד האחורי ומוקד התמיכה הארצי, חברת קונסיסט המספקת את מערכת התקשורת הכתובה גלסיקס, חברת CEMAX שבנתה בהתנדבות את מערכת ה-CRM וארגון יד לבנים. בנוסף, מעל 250 ארגונים משתתפים במיזם, כאשר בכל אחד מהם נבחר 'נציג ארגון' בכיר, המטפל באופן אישי ורגיש בפניות של המשפחות ודואג לקדם אותן ולסגור מעגל טיפול מהיר ויעיל. 380 המתנדבים עברו הכשרה ייעודית כדי להבטיח מענה מקצועי ומהיר ומקבלים מעטפת רגשית בהתנדבות עמותת "מחווה".

נכון להיום, המטה פועל בשיתוף פעולה הדוק עם מרבית הגופים המרכזים את הטיפול במשפחות השכול בישראל לרבות – משרד הביטחון ואגף השיקום, המוסד לביטוח לאומי, מרכז השלטון המקומי, מנהלת תקומה, ארגון נפגעי פעולות האיבה, ועד משפחות הנובה ועוד. ב-7 בינואר יתקיים כנס מתנדבים לציון שנה לפעילות המטה, שנועד לחזק את תחושת השייכות, לעדכן על הישגים ומטרות, ולספק מענה לצרכים שעלו מהשטח.

חולי רז מייסדת המטה והבעלים של חברת הייעוץ לניהול ושירות חולי רז יועצים: "עבורי, מטה שירות חרבות ברזל הוא לא פחות ממפעל חיים. אני מרגישה שזו העשייה הכי משמעותית בחיי ובחיי קהילת מנהלי השירות – היכולת שלנו לעטוף את המשפחות השכולות ולהקל ולו במקצת בסבך הבירוקרטיה מעניק משמעות ושותפות בגורל האכזר שנכפה עליהן. שרון אשל פרסמה את הפוסט המטלטל בסוף דצמבר שנתן לכולנו בוקס בבטן ותוך שבוע הקמנו יחדיו את מטה שירות חרבות ברזל. כולם התנדבו במיידית וארגונים כמו שטראוס מים שביקשתי מהם אמרו מיד כן והתייצבו למשימה מכל הלב.

מאחורי כל הותר לפרסום בחדשות, יש משפחה שלמה, אנשים אמיתיים שמתמודדים עם כאב בלתי נתפס ולחשוב שבתוך שנה, הצלחנו להקים מערך מתנדבים בסדר גודל כזה, לראות את ההשפעה של הפעילות שלנו על מאות משפחות שאנו מלווים, זו זכות ענקית וגאווה. בהזדמנות זו רוצה להודות מעומק ליבי לכל המתנדבים: קציני השירות המלווים את המשפחות בכל רחבי הארץ, כמו גם למאות הארגונים שמינו שחקני נשמה לסייע למשפחות ברגעי כאב אלו ול18 המתנדבים המנהלים את המטה בניצוחה של ענת אברמוביץ".

ליאת מנשה מנהלת אגף השירות ב'שטראוס מים': 'אנו בשטראוס מים רואים במיזם שליחות, ויש לנו את הזכות לקחת חלק משמעותי במתן פתרונות למשפחות. כשחולי פנתה אלינו עם רעיון המיזם והאפשרות לנהל את המוקד המרכז את כלל הפניות של המשפחות ודואג לטיפול מול 250 הארגונים, היה לנו ברור שנוביל את הפעילות. הפעילות למען המשפחות השכולות משמעותית עבורנו, בשנה האחרונה נרתמו למעלה מ-250 ארגונים מובילים במשק הישראלי כדי לסייע לכ-700 משפחות שאיבדו את היקר מכל. הדרך עוד ארוכה, ואנו נחושים להרחיב את הפעילות, להגיע לעוד משפחות שכולות ולהעניק להן ליווי צמוד ורגיש בכל שלב'.


לפרטים ולפנייה לבקשת סיוע - https://0710service.com/
ובכל הרשתות החברתיות - #מטה שירות חרבות ברזל
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור קצר ולעניין :
*   אלי אדדי מנכ'ל קבוצת 'סלקום' ביקר על...
*   'סנו' דואגת לניקוי וסידור בתי משפחות...
*   חברת 'כתר' נרתמה לסיוע קהילת כפר עזה...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים